Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Lars Falk hyllar orden (och ger till en god sak)

103270-33

Den legendariske copywritern Lars Falk ger ut en ny bok om skriftlig retorik. Den heter Lovtal. Tidigare har Falk skrivit Copy. (Atlantis, 1983) och Skrivbok (Atlantis, 1997). I den nya boken berättar Lars Falk "insiktsfullt och underhållande om hur man skriver läsvänligt". Dessutom går alla intäkterna till tsunami-drabbade familjer i Sri Lanka. Lovtal är tryckt i 1 000 exemplar och kostar 300 kronor. Du beställer boken genom göteborgsbyrån Takete.

När boken landat på hallmattan och jag andäktigt slukat boken ska ni få höra mitt utlåtande. I väntan på det: beställ ditt eget exemplar.



2 svar till “Lars Falk hyllar orden (och ger till en god sak)”

  1. Harri skriver:

    Börjat läsa den ännu? Hur verkar den?

  2. Mattias skriver:

    Jag har fått och sporadiskt börjat läsa boken. Lars Falk skriver lätt och ledigt – och för en gång skull i jag-form – om grundstenarna för god copywriting. Det är gott om reflekterande och goda råd för den som vill bli – eller redan är – duktig reklamskribent. Alla har någonting att lära av den här boken.

Kommentera