Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Säljande ord på tv

103270-44
Reklamanalytikern och språkforskaren Anders Björkvall och copywritern Anna Qvennerstedt är gäster hos Anna Charlotta Gunnarson i Orden.

Hur skriver man så att människor som egentligen inte bett om att få läsa en text, ändå stannar upp och gör det? Det ger copywritern Anna Qvennerstedt svar på i programmet Orden. Anna Charlotta Gunnarson leder samtalet kring säljande ord. Anna Qvennerstedt räknas till en av landets främsta copywriters. Efter flera år på TBWA arbetar hon nu på Forsman & Bodenfors. Hon har bland annat skrivit för Apoteket, Systembolaget, Alkoholkommittén och BRIS. När Aftonbladet i somras bad henne utnämna Sveriges bästa copywriter valde hon kollegan Jacob Nelson.

Programmet Orden visas i Kunskapskanalen nu på söndag (14 januari) klockan 20.15. Reprisen är lördagen den 20 januari, samma tid, samma kanal.   



Kommentera