Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Reklambranschen är syndig

image94

Dödssyndig till och med. Det tar vi itu med torsdagen den 12 april. Då ordnar Reklam & marknadsföring-klassen på KY-Akademien en kväll om Reklamens sju dödssynder. På Brew House i Göteborg samlas branschfolk för att beblanda sig, prata synd och beskåda en kortare föreställning (vi står på scen). Den senaste tiden har reklambyråer och marknadsavdelningar i Göteborg bjudits in med remisser och pillerburkar. Byråerna i huvudstaden har fått en enklare – men tyknare – inbjudan till evenemanget.

Inför kvällen har vi sammanställt våra arbetsprover i en patientjournal. Den kommer lämnas ut till alla dödssyndiga under kvällen, men finns redan nu att kika i på www.7synder.se. Väl där kan du också anmäla att du kommer och deltar i den lättsamma gruppterapin. Och till dig som arbetar på byrå: betrakta kvällen som ett guldläge, där du har chans att hitta duktiga medarbetare. Till att börja med har vi praktik i fyra månader under hösten. Bara så du vet. Nämnde jag förresten att adressen är www.7synder.se?

Uppdatering: Med mindre än en vecka kvar kan vi räkna till 250 anmälningar från reklambyråer, eventbyråer och marknadsavdelningar i Göteborg. Bland de anmälda finns Hundra, Stendahls, Forsman & Bodenfors, Jerlov och Valentin&Byhr.

***

Läs mer
Bold: Reklambranschen är sjuk. Och vi är på väg att bli som den.
ADA: Reklamens sju dödssynder



Kommentera