Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Konsten att göra sig förstådd

"Hon hade packat in varorna i bilen och backade ut från sin parkeringsplats. Då hände det. Hon backade in i bilen som stannat bakom. Inte med våldsam kraft, men nog för att orsaka ett väl synligt märke på förardörren. Hon klev ur, och gick fram till den krockade bilen. De två kvinnorna i bilen satt kvar, och vevade tveksamt ner rutan. 'Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag såg er inte när jag skulle backa. Det är mitt fel, det här. Jag betalar givetvis vad detta kommer att kosta er', sa hon vänligt. 'Det gör inget', artikulerade kvinnorna i bilen. 'Det gör inget'.

Hon blev förvånad över deras överseende med detta, fick ur sig ett lika tveksamt som långt 'okeej', men insisterade inte, utan ursäktade sig på nytt och återvände till bilen. En aning förbryllad körde hon hem och lastade in sina kassar från affären. Det var först senare på kvällen som hon, när hon tänkte tillbaka på händelsen, insåg att kvinnorna måste ha varit hörselskadade. Vad de verkligen sa var: 'vi hör inget, vi hör inget'."



4 svar till “Konsten att göra sig förstådd”

  1. Anonym skriver:

    Skulle gärna hjälpa dig.
    Den utmaningen tar tid. Det viktiga är att du får till en fin form på sidan. Den formen du har nu är schysst, men ett par finjusteringar skulle inte skada. Hör av dig till en AD som kan snygga till layouten.

  2. Mattias skriver:

    Det är precis sådana här kommentarer som gör mig sådär härligt förvirrad. Vad menar du egentligen? Har jag bett om hjälp? Är detta anonym coaching? En förklaring vore på sin plats.

  3. Dykaren skriver:

    thehe…namnet kom inte med…Just det, anonym coaching.nu. Nej, ett litet tips bara…

  4. Mattias skriver:

    Dykaren: nu är jag med; ditt svar anknyter till min kommentar till inlägget om Reklamens sju dödssynder. Jag tackar för tipset, men har utformat bloggen för att lyfta fram texten. Här därför valt bort lull-lull och annat ad-göra. Jag tror inte att det hänger på formen om folk hittar till bloggen eller inte. Först innehåll, sedan formen. Kolla bara på Myspace – succé trots anskrämligt ful form.

Kommentera