Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Vem vill vinna 55 idéer som lockar människor?

image145

Jack Hansen, copywriter och författare, ger inom kort ut boken om hur du med små medel och finurlighet kan blåsa liv i din webbplats eller blogg. Han har tidigare skrivit Konsten att skriva så dina kunder vill köpa och 100 sidor om webbtexter som får kunderna att köpa. Den nya boken heter 55 idéer för att snabbt öka trafiken till din sajt. Och du kan vinna den!

Ett exklusivt exemplar av boken (värde 352 kronor) skickas till den som bäst svarar på frågan: Vilken idé på internet tycker du är allra bäst sedan webben slog igenom 1995? (Använd en mening till att motivera ditt val).

Skicka ditt svar till mattias@akerberg.com innan fredag (1 juni). Skriv "55 idéer" i ämnesraden. På lördag kan du läsa vem jag utsett till vinnare.

Din andra chans
Du som inte vinner kan förhandsboka boken hos Redaktionen.se. Priset är 296 kronor (exklusive moms och frakt).



2 svar till “Vem vill vinna 55 idéer som lockar människor?”

  1. Stefan Lind skriver:

    dra på trissor, vad skoj!! är han tbaka med ny bok? jag trodde herr hansen jobbade som pokerproffs nuförtiden?
    hursomhelst, se till så jag vinner! jag ska ha den. stefan lind heter jag.
    tack för stark blogg förresten. med så många inlägg som du gjort så kommer du snart att dominera på google för reklambranschens alla sökord. (vad har du för pagerank?)

  2. Mattias skriver:

    Visst är det kul!
    Stefan (och alla andra): skicka ditt tävlingssvar direkt till mig på mattias@akerberg.com

Kommentera