Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Indra Sinha om reklamens förgänglighet

Today's ads, tomorrow's fish-and-chip paper.

Indra Sinha (f. 1950) växte upp i Indien, men räknas till en av Englands främsta copywriters. Dit flyttade han för att studera engelsk litteratur på Cambridge, och blev copywriter på Collett Dickinson Pearce & Partners, en av världens mest spännande byråer vid den tiden. Tillsammans med art directorn Neil Godfrey har Sinha skrivit enastående kampanjer för Metropolitan Police, Amnesty International och Bhopal Medical Appeal. Mot slutet av 1990-talet lämnade han reklambranschen och började skriva romaner. Hans debutbok Mordet på Mr. Love finns översatt på svenska. Hans fantastiska citat om reklamens förgänglighet kräver dock varken översättning eller förklaring.



Kommentera