Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Annons: Skriv in dig bland skrivarproffsen

(Inlägget är en annons från Batteri Kommunikation AB).

Vill du bli proffs på att skapa texter som säljer och övertygar? Då kan distanskursen Professionell webbkommunikatör bli din språngbräda till ett framtidsjobb som webbredaktör och copywriter för digitala media. Kursen sker online under 7 veckor med din egen dator som klassrum och du kan logga in närhelst det passar dig.
Vi ser det så här: Allt fler företag har kommit underfund med att deras webbsidor mest kostar dem pengar. Att små misstag ofta hindrar besökare från att bli kunder. Allt fler har upptäckt att det inte räcker med flashig design och tekniskt bling-bling för att få otåliga och skeptiska surfare att stanna kvar och ta del av erbjudanden och information. Därför har vår skriva-för-webben-kurs sin tonvikt på innehåll, skrivande och hur du retoriskt bygger upp dina texter för att få läsaren med dig. Handledare är webbredaktören Jimmy Clark och den 7-faldigt Guldäggsbelönade copywritern Christer Wiklander.

Under 7 intensiva veckor med sex kursbrev i veckan plus tre autentiska övningsuppdrag får du lära dig massor av tricks of the trade som du direkt kan tillämpa i ditt arbete. Dit hör att strukturera och skriva olika typer av nättexter från start- och om-oss-sidor till puffar, banners och nyhetsbrev. Här är hela kursplanen: www.wigwam.biz/kursplan-w

Närmaste kursstart är den 8 oktober 2007, så vila inte på hanen om du är intresserad.
Läs mer och anmäl dig på på www.batteri.se/prowebb



Kommentera