Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Föröka er och vinn årets bästa skrivarbok

Detta har hänt
Please copy me har vuxit och också blivit en grupp på det digitala nätverket Facebook. Snabbt som attan har gruppen fått 75 ivriga medlemmar. Det gör mig glad. Bland medlemmarna finns duktiga copywriters, art directors och många andra som uppskattar reklamtexter som får hjärtat att bulta. Det gillar jag.

Detta kommer att hända
Många är kul, men fler är ännu roligare. Därför: den dagen gruppen har 150 medlemmar kommer jag att lotta ut boken Write to sell – the ultimate guide to great copywriting. Och de första 75 medlemmarna har dubbel vinstchans! Boken är fullproppad med användbara skrivråd från författaren och copywritern Andy Maslen. Viska lockande till dina vänner, ryt åt dina arbetskollegor. Föröka er och boken kan bli din.

Läs mer
Please copy me: Ett himmelrike för alla med penna

Uppdatering: det sa bara smack, och ni hade raggat 40 nya medlemmar. På en dag. Och ännu står närmare 70 på tröskeln till gruppen. 35 till och vi är framme vid utlottningen. Bra jobbat.

Uppdatering 2: Nu fattas det blott 20 medlemmar.



Kommentera