Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Fråga om du inte förstår

image238Karin Ericson är 28 år och copywriter i Malmö. Efter tre år som grafisk formgivare och copywriter på Sydsvenskan börjar hon snart som copywriter på läkemedelsbyrån Relevans i Helsingborg. Under våren 2007 läste Karin distanskursen Copywriting (steg 2) på Berghs School of Communication. I slutomdömet hällde kursläraren beröm över Karin. Och gav henne ett råd som varje morgon borde viskas till landets alla copywriters:

Du får aldrig förlora din förmåga att fråga om du inte förstår. Det är detta som skiljer de amatörmässiga copykatterna från de riktiga lejonen. Du frågar, får kritik, jobbar om och det blir alltid bättre.

Läs också
Please copy me: Plocka fram Nicke Nyfiken (och se himlen)



2 svar till “Fråga om du inte förstår”

  1. Vilsen i pannkakan skriver:

    Snälla Mattias… Vad skall detta vara bra för…? Hur intressant är detta? Är det en rekryteringsblogg? Trodde man skulle besöka denna sajten för att man gillar bra kommunikation och vass copywriting.


    Vilsen i pannkakan

  2. Mattias skriver:

    Vilse i pannkakan: Detta är bra för att det lyfta fram ett genomtänkt råd till den som är eller vill bli en duktig copywriter. Det är målet med allt jag skriver på Please copy me.

Kommentera