Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Blixtar och dunder, magiska under i Diggiloo-parken

image239

Blanda schlager och svensk sommar. Skaka. Fyll upp med folkparker. Garnera med solsken och mycket folk. Där har du familjeshowen Diggiloo. I sommar samlar Lasse Holm för sjätte året i rad landets vassaste showartister och åker ut på turné. I somras lockade Diggiloo 100 000 besökare och utsågs till årets sommarkonsert av den jublade kvällspressen. Den 27 november släpps biljetterna till sommarkonserterna 2008. Redan nu kan du kliva in i Diggiloo-parken på www.diggiloo.com och läsa om sommarens artister, lyssna på och se guldkornen från tidigare turnéer och diskutera stjärnsmällarna med andra schlagertokiga. Valentin&Byhr har skapat sajten på uppdrag av Krall Entertainment.

Arbetsgruppen
Art director: Alexander Kristoffersson
Copywriter: Mattias Åkerberg
Webbproducent: Johan Börjesson
Projektledare: Therese Hagersjö
Digital retusch: Tobias Hellström
3D: Jörgen Bengtsson

Nå?



3 svar till “Blixtar och dunder, magiska under i Diggiloo-parken”

  1. Buteo skriver:

    Trevlig sajt. En liten sak – fick höra att det är en bra idé att säga rullstolsburen istället för rullstolsbunden. Det låter faktiskt bättre.

  2. Tess skriver:

    Mycket trevligt och lättillgängligt.
    Rätt ton √
    Funktionalitet √
    Humor √
    Väntar med spänning på att se vilka dina nya arbetskamrater blir.

  3. Mattias skriver:

    Buteo: Du har rätt. Vi ändrar detta vid nästa uppdatering.
    Tess: Check, check, check – med ingen bock vid Mycket trevligt och lättillgängligt?

    Alla är vi lika nyfikna. Snart vet vi.

Kommentera