Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Därför läser folk annonser

image268

"The real fact of the matter is that nobody reads ads. People read what interests them, and sometimes it’s an ad."
Howard Luck Gossage, banbrytande copywriter (1917-1969)



Ett svar till “Därför läser folk annonser”

  1. Fredo skriver:

    Problemet är bara att idag ser man vad som är en annons på ett annat sätt än man gjorde förr. Det gör att filtreringen är hårdare och att den förutfattade meningen om att reklam är skit bara blir tydligare.
    Men.
    Det får inte hindra oss som jobbar med det att ta vårt ansvar och göra så bra kommunikation att det inte spelar någon roll att det ser ut som en annons. Då har man verkligen lyckats.

Kommentera