Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Något nytt varje dag

"I loved to go to work, because I knew I was going to learn something every single day."

Toni Pagano, kvinnlig copywriter i 1960-talets New York, förklarar tjusningen med att jobba i reklambranschen



6 svar till “Något nytt varje dag”

  1. j skriver:

    För konsekvensens skull borde du skriva ”Under 60-, 70- och 80-talet arbetade han som manlig copywriter på Stendahls, Blanking och Arbmans.” i inlägget här nedanför.

  2. Fredrik R skriver:

    J: Larz må vara ett fånigt namn, men det är inte fullt lika androgynt som Toni. Tror att det var så Mattias resonerade.

  3. lord Fredruk skriver:

    Vän av oordning vill hävda att kön eller genus är fullständigt irrelevant för citatet i fråga.

  4. Mattias skriver:

    Kul att se vilket väsen det blev kring det lilla ordet ”kvinnlig”.
    Att vara både kvinna och copywriter vid den här tiden var mycket ovanligt. Jag kommer att skriva mer om det framöver.

  5. Hasse Carlsson skriver:

    Man lär så länge man lever.
    Eller lever man så länge man lär?

  6. Fredrik R skriver:

    Hasse: Jag tror på det sista. Den dag du inte lär dig något faller du död ner.

Kommentera