Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

David Droga: ”Dumma frågor förändrar vårt sätt att se på saker och ting”

"The best creative people I know, either through vagueness or stubborness, just push through, asking the questions that might sound dumb – the kind other people are too afraid to ask. But these are the questions that usually change the way we think and look at things. Ignorance and naïvety can be liberating."

David Droga, creative director, Droga5.



4 svar till “David Droga: ”Dumma frågor förändrar vårt sätt att se på saker och ting””

  1. Marco skriver:

    Vadå dumma frågor?

  2. Mattias skriver:

    Bra fråga. Möjligen vad Droga säger är ”the kind other people are too afraid to ask”. För den som vågar ställa dem finns förmodligen inga dumma frågor.

  3. ADF skriver:

    Det verkar gå en ‘fördummningvåg’ genom reklamindustrin:

    http://www.brandrepublic.com/InDepth/Opinion/788719/Why-great-planners-dumb/

  4. Fia skriver:

    När jag var liten undrade mina bröder varför jag alltid ställde så många (dumma) frågor. Till slut undrade jag det med.

    När jag började plugga till copywriter förstod jag varför.

Kommentera