Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Guldägget 2008: Här är Sveriges bästa reklamfilmer

image383

Oddset / The Stick / WatersWidgrenTBWA
Carl Dalin, art director; Kalle Widgren, copywriter; Sebastian Reed och Christoffer von Reis, regissör.

image384

IQ / Säg emot / Forsman & Bodenfors
Lydia Putkinen, art director; Anna Qvennerstedt, copywriter; Joachim Trier, regissör.

image385

Saab / Release me / Lowe Brindfors
Rickard Villard, art director; Martin Bartholf, copywriter; Adam Berg, regissör.

Vad tycker du: vann rätt reklamfilm?



Ett svar till “Guldägget 2008: Här är Sveriges bästa reklamfilmer”

  1. Mattias skriver:

    Okej, låt mig börja då (hela reklambranschen verkar vara dagen-efter idag): jag hoppade jämfota när det stod klart att Oddset-filmen The Stick belönats med branschens finaste pris. Den är ett litet mästerverk. Jag började skriva ett inlägg om filmen för ett tag veckor sedan. Snart får du läsa det på den här bloggen.

    Men nu är det din tur att tycka till om de belönade reklamfilmerna. Och annonserna. Och utomhusreklamen. Släpp handbromsen och kör.

Kommentera