Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Guldägget 2008: Här är Sveriges bästa utomhusreklam

image379

McDonald’s / Servetthållare / DDB Stockholm
Simon Higby och Ted Harry Mellström, art director; Martin Lundgren, copywriter; Andreas Dahlqvist, creative director.

image381

Åhléns / Åhléns / King
Alexander Elers och Helena Redman, art director; Hedvig Hagwall Bruckner och Pontus Ekström, copywriter; Frank Hollingworth, creative director.

image382

Folkoperan / Zarah / Lowe Brindfors
Kalle dos Santos och Petter Lublin, art director; Ulrika Eriksson, copywriter; Håkan Engler och Tove Langseth, creative director.

Vad tycker du: vann rätt utomhusreklam?



Kommentera