Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Svårt att missa Martin och Sean på Guldskriftseminariet

image361
Ur reklamfilmen om Adi Dassler, som 180 Amsterdam nyligen gjort. Se hela filmen på Adidas Originals.
Imorgon, onsdagen den 2 april, är det Guldskriftseminarium på Rival i Stockholm. Det blir ett samtal mellan Sean Thompson, creative director och Martin Cedergren, executive creative director (fråga mig inte om skillnaden!). Båda arbetar på reklambyrån 180 Amsterdam. Det lär bli mycket snack om arbetet för uppdragsgivaren Adidas. Sean Thompson har en bakgrund som copywriter, medan Martin Cedergren tidigare varit art director och interactive creative director på Forsman & Bodenfors. Det hela börjar klockan 15.00. Seminariet är ett samarbete mellan Sveriges Reklamförbund och Citypaketet.

***

Please copy me har en överraskning till dig som kommer att missa Guldskriftseminariet: redan på torsdag eller fredag kommer seminariet att kunna beskådas här. Håll utkik.

***

Är du art director och känner tomhet när din copywriter är borta ett par timmar? Ring Copyakuten mellan 15 och 19 och bolla idéer med Anna Qvennerstedt, Göran Åkestam, Kalle Widgren, Maria Fredriksson och Philip Frendberg. Numret är 020-12 11 34.

Läs också
Please copy me: Charmig kampanj för Copyakuten
Please copy me: De tre vet vem som får årets Guldskrift



Kommentera