Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

DHL skippar texten och sparar tid

DHL Express 12 är en smart tjänst som hjälper företag runt hela världen att spara tid. Genom att anlita DHL sägs deras transporter komma fram snabbare – och i tid. För att berätta om det har de skapat tre reklamfilmer (som gör mig glad) och en kampanjsajt (som gör mig ännu gladare). Här tar Greg med oss på en snabbtur genom erbjudandet, och skippar allt snicksnack, laddningstider och text-lull-lull.

Vad lär vi oss av detta? Att ord är dyra. Slösa inte med dem. Säg vad du ska säga. Sätt sedan punkt.



3 svar till “DHL skippar texten och sparar tid”

  1. Jonas skriver:

    Det är verkligen såhär en bra webbkampanj görs. Riktigt bra. Önskar fler insåg kraften i att utnyttja webb såhär.

  2. Stefan skriver:

    Ruskigt bra! Dock blir den lite tjatig och långrandig. Den börjar så kvickt men sen blir det alldeles för mycket information och upprepningar. Den tappar tempo vilket i detta fall är lite olyckligt.

  3. lord Fredruk skriver:

    Ovanligt bra. Speciellt kopplingen mellan hastigheten på deras egen produkt och att man spar tid på sajten.

Kommentera