Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Göran Åkestam: Släpp in konsumenten


Öppna dörren och spela pingpong med dina konsumenter.

"Det vi genomgår nu är en lika stor revolution [som den kreativa revolutionen på 1960-talet]. Nu handlar det om sättet att interagera mellan varumärken och konsumenter. Man måste släppa in konsumenten och låta henne vara med och påverka. De varumärkesägare och reklambyråer som inte förstår det blir utslagna."
Göran Åkestam, vd och copywriter på Åkestam Holst, pratar klarspråk i Dagens Industri den 21 maj 2008.

Läs mer
Please copy me: Intervjun: Göran Åkestam



Kommentera