Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Kameran som inte hinner med omelett

Kameror finns det gott om. Små och smidiga och skarpa och snabba. Snabbaste av dem alla är Olympus E-3 – åtminstone om man mäter autofokus. Det har Torontobyrån Doug Agency valt att säga så här:

Copyn
Rubriken: Say Ch

The world’s fastest autofocus.
Only in the new E-3.
Olympus. Start believing.

Korta reflektioner
Enkelt och pang-på.

Arbetsgruppen
Reklambyrå: Doug Agency (Toronto, Kanada)
Creative director: Doug Robinson
Art director: Ian Schwey
Copywriter: Steffan Barry

Vad tycker du?



3 svar till “Kameran som inte hinner med omelett”

  1. Karin skriver:

    Underbart sätt att säga "den här är snabb". Gillar att se en annons som är så mycket copy med enbart två ord eller snarare ett och ett halvt.

  2. L80 skriver:

    Aha! Tankevurpa från mig. Jag trodde först att det var Ch som i "Tystnad-tagning". Men nu fattar jag! Blandade ihop kamera och kamera där ett tag tror jag.

  3. Oddjob skriver:

    wow…snabbare än Lucky Luke

Kommentera