Vem vinner kampen om Guldäggsboken?


Du är indragen i en strid. På ena sidan: Roger Åberg, som hävdar att det finns ”knappt någon [copywriter] i Sverige som är riktigt bra ”. På andra sidan: du och landets alla reklamskribenter. Yrkesstoltheten och Guldäggsboken står på spel. Och uppdraget är enkelt: föreslå en svensk copywriter som verkligen är ”riktigt bra” och nämn en kampanj som hon eller han har skrivit de senaste tre åren (2006-2008).

Mejla ditt förslag till mattias@akerberg.com eller skriv i kommentarerna (ange fullständigt namn och e-postadress). Alla förslagsgivare är med i utlottningen av Guldäggsboken 2008 (värde 595 exklusive moms).

Redan föreslagna kampanjer
Mikael Ström (Ogilvy) – Delicato
Patrik Spång (Jerlov) – Västtrafik
Anna Qvennerstedt (Forsman & Bodenfors) – Apoteket
Johan Olivero (Forsman & Bodenfors) – Systembolaget
Anna Qvennerstedt (Forsman & Bodenfors) – IQ
Ivan Matanovic (Matago) – RA Internationel "Sometimes the best intentions…"
Ola Byström (Konovalenko) – Weight Watchers "Smalmatskampanj"
Anders Gustavsson (Daddy) – GPTV, Scania, Weight Watchers
Einar Korpus – Reklamiska
Filip Nilsson (Forsman & Bodenfors) – Wasabröd "Byt bröd"
Kalle Håkansson (Lowe Brindfors) – SPP "Dåtidsorientering"

Tävlingen – som genomförs i samarbete med Sveriges Reklamförbund – pågår till och med torsdag klockan 24.00. På fredag vet du om du vunnit boken som visar Sveriges bästa reklam. Och om vi reklamskribenter gått vinnande ur striden. Lycka till!

Läs också
Guldägget 2008: Här är Sveriges bästa reklamfilmer
Guldägget 2008: Här är Sveriges bästa utomhusreklam
Guldägget 2008: Här är Sveriges bästa tidningsannonser