Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Vilka läser Please copy me?

En färsk undersökning visar att mer än hälften (54 procent) av mina läsare är copywriters. Och att nästan var fjärde (23 procent) är art director. Några är projektledare, kommunikatörer, reklamstudenter och andra nyfikna. Nu vet vi det.

Nu går vi vidare, och pratar om övertid. Frågan är enkel: hur mycket jobbar du över? Svaret vet bara du. Undersökningen hittar du till vänster. Frågan diskuteras i andra omgången av Copypanelen.



5 svar till “Vilka läser Please copy me?”

  1. Philip skriver:

    Det varierar. I dag jobbade jag 8-21.30. Händer ofta, men inte för ofta. No pain, no gain. Eller hur? :)

  2. Mattias skriver:

    Jag tror att det blir ett problem om det händer ofta. Då blir jobbet allt, och man slutar att prestera på topp. Mycket jobb är sällan lika med bra jobb. Så tycker jag.

  3. Buteo skriver:

    Sant. Ibland är det ett måste, för att tiden är nästan slut, men å andra sidan kommer lugnare tider – och då får man se till att utnyttja dem.

    Lite för många av vännerna från förr har jobbat sig halvt till döds, och i ett fall helt. För mig är det aldrig värt det.

    Lite lagom övertid ibland är dock bara skönt, känner jag.

  4. Johan skriver:

    Eller så kan undersökningen peka på att copywriters och art director är de enda som inte är upptagna 😉

  5. Mattias skriver:

    Johan: Intressant tanke. Kanske är det så. Men förmodligen inte.

Kommentera