Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Please copy me ger dig ett hum om: Bollywood

Nu är jag säker: 2009 kommer att bli Indiens år. Och Bollywoods. För över en miljard är det här gammal skåpsmat, men vi andra har mycket kvar att upptäcka. Först ut i serien Ett hum om: är därför Bollywood.

Nä, kommer Please copy me bli en blogg om film nu, tänker du kanske. Rätt svar är nej. Please copy me kommer inte att bli en blogg om film. Däremot kommer den att fortsätta att inspirera, motivera, analysera och irritera. Nu är det Bollywood, imorgon är det garanterat någonting annat. Min förhoppning är att du ska surfa vidare härifrån lite gladare, lite klokare och mycket mer nyfiken. Och komma tillbaka igen. Och igen.

Läs Ett hum om: Bollywood (pdf, 781 kB)

Läs också
Please copy me: Bollywood föder förundran och fantasi
fake it til you make it: Indien kan lära mig trolla

***

Mer: Göteborg Film Festival visar Om Shanti Om (med Shahrukh Khan) i huvudrollen och bjuder därefter in till Bollywoodfest den 27 januari. Också Slumdog Millionaire får svensk premiär på festivalen.



Kommentera