Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

En hel dag om reklam som sätter spår

Det finns ett liv utanför tullarna. Det blir extra tydligt den 23 april. Då är det Reklamdagen i Malmö. Jan Cederquist kommer dit för att prata om hur – och om – reklamen kan påverka sin samtid. Steve Trygg flyger över från New York för att berätta om hur Barack Obama använde webben för att bli president. Temat för heldagen är Kampanjer som satt spår, och därför får du dessutom höra om reklamtänket bakom Louis Vuitton, Air France, Telia, Delicato, Pause och Ipren. I mina öron låter det här högintressant. Vi lär ses där.

Arrangörer är Sveriges Reklamförbund, Hilanders och Sydsvenskan. Prislappen är knappt två tusen (är du medlem i Reklamförbundet får du 300 över att köpa något snyggt för).

***

Och om du bestämmer dig för att åka till Malmö: stanna till i Landskrona, 4 mil från slutdestinationen och besök Rum för reklam – Sveriges enda museum om reklam.



3 svar till “En hel dag om reklam som sätter spår”

  1. Fredric skriver:

    Intressant om hur Obama använde webben för att bli president. Men om man gräver djupare än så hittar man häpnadsväckande (för att använda ett 50-talsord) saker. Läs gärna på minegoestoeleven om detta.

  2. KlaraMaria skriver:

    Vilken rolig kampanjsida dom har satt upp också! Jag blev först lite störd och kunde inte koncentrera mig på texten. Men å andra sidan satt jag som klistrad vid skärmen i säkert tre minuter i spänd förväntan på nästa reaktion från tjejen där inne. Det är bra gjort.

    Även om jag inte minns mycket av texten, som jag ändå försökte skumma igenom så minns jag helt klart att det finns nåt som heter reklamdagen i Malmö som verkar intressant. Och det räcker.

  3. Markus skriver:

    Nu kan man vinna biljetter till reklamdagen. Gå in på reklamdagen.se bli påverkad och tävla.

Kommentera