En hel dag om reklam som sätter spår

Det finns ett liv utanför tullarna. Det blir extra tydligt den 23 april. Då är det Reklamdagen i Malmö. Jan Cederquist kommer dit för att prata om hur – och om – reklamen kan påverka sin samtid. Steve Trygg flyger över från New York för att berätta om hur Barack Obama använde webben för att bli president. Temat för heldagen är Kampanjer som satt spår, och därför får du dessutom höra om reklamtänket bakom Louis Vuitton, Air France, Telia, Delicato, Pause och Ipren. I mina öron låter det här högintressant. Vi lär ses där.

Arrangörer är Sveriges Reklamförbund, Hilanders och Sydsvenskan. Prislappen är knappt två tusen (är du medlem i Reklamförbundet får du 300 över att köpa något snyggt för).

***

Och om du bestämmer dig för att åka till Malmö: stanna till i Landskrona, 4 mil från slutdestinationen och besök Rum för reklam – Sveriges enda museum om reklam.