Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

KitKat ger oss en paus – hittar du buggen?

Positionering är ett fint ord för att pinka in sitt revir. Det har KitKat lyckats med i frasen Have a break – Have a KitKat, som man introducerade redan 1957. Och efter otaliga klibbiga reklamfilmer och annonser lanserar KitKat nu världens första webbsajt där ingenting händer. Kolla själv på www.thefirstworldwidewebsitewherenothinghappens.com

Copyn
The first worldwide website where nothing happens

Have a break.

If you detect something happening here it’s probably a bug and we’ll fix it. Please report any incident to report@thefirstworldwidewebsitewherenothinghappens.com When confirmed you’ll be rewarded.

Korta reflektioner
Den är lätt att gilla den här kampanjsajten, men svårt att riktigt älska den. Den ouppmärksamme missar nog laddningen med alla måsten (beyonce!). Kampanjsajten är smart och följer det upparbetade spåret. Dessutom är den en skön blinkning till den ständigt uppkopplade, alltid klickande, aldrig avkopplande moderna människor. Här är det nada klick och flash och hållapå. Bara en paus. Och en liten krypande ordvits.

Vad tycker du?



7 svar till “KitKat ger oss en paus – hittar du buggen?”

  1. MJ skriver:

    Den var kul den där. Men det är lite som med helt vita annonser…man snarkar lite i byxan. Men det kan ändå vara bra.

  2. KarinK skriver:

    Den fungerade inte i Firefox

    och borde därför av princip definieras som kass.

    Men sedan när jag såg den i explorer: Alltså den är ju hemskt söt. Det är den. Krispigt vänlig på något sätt.

  3. KlaraMaria skriver:

    Den funkar fint i Firefox för mig.

  4. Typen skriver:

    Vad är det som inte funkar i foxen?

  5. Karin skriver:

    Nothing happens.

    Bokstavligt. Bara helt vitt…

  6. Anonym skriver:

    have a brak shit!

  7. Richard skriver:

    Vill man vara lite extra petig så är det ju faktiskt inte den första web sidan där absolut inget händer.

    Men det är ju en lysande ide' att driva vidare med sin strategi och köra den fullt ut istället för någon hipp skicka-in-tävlings-kampanjsida eller dylikt.

    Helt lysande faktiskt!

Kommentera