KitKat ger oss en paus – hittar du buggen?

Positionering är ett fint ord för att pinka in sitt revir. Det har KitKat lyckats med i frasen Have a break – Have a KitKat, som man introducerade redan 1957. Och efter otaliga klibbiga reklamfilmer och annonser lanserar KitKat nu världens första webbsajt där ingenting händer. Kolla själv på www.thefirstworldwidewebsitewherenothinghappens.com

Copyn
The first worldwide website where nothing happens

Have a break.

If you detect something happening here it’s probably a bug and we’ll fix it. Please report any incident to report@thefirstworldwidewebsitewherenothinghappens.com When confirmed you’ll be rewarded.

Korta reflektioner
Den är lätt att gilla den här kampanjsajten, men svårt att riktigt älska den. Den ouppmärksamme missar nog laddningen med alla måsten (beyonce!). Kampanjsajten är smart och följer det upparbetade spåret. Dessutom är den en skön blinkning till den ständigt uppkopplade, alltid klickande, aldrig avkopplande moderna människor. Här är det nada klick och flash och hållapå. Bara en paus. Och en liten krypande ordvits.

Vad tycker du?