Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Åkestam och Grusell snackar reklamradio i Kvällspasset

Reklam är en av vår tids viktigaste kommunikationsformer och därmed kulturbärare. Men det pratas allt för sällan om reklamen. En onsdag i månaden samlar vi därför Reklamradio-panelen: reklamare Nina Åkestam och kommunikationsvetare Marie Grusell. Programledare är Henrik Torehammar.


Nina Åkestam, copywriter på Garbergs, och Marie Grusell, reklamforskare vid Göteborgs universitet.

I kvällens program diskuterar Nina, Marie och Henrik vem som egentligen stod bakom den ”bloggbävning” som FRA-lagförslaget skapade. Hur viktig är avsändaren bakom ett budskap? Dessutom kommer det att handla om hur finanskrisen påverkar reklamen – blir det mindre reklam, blir den tråkigare? Räkna med spännande diskussioner och nya tankar om det vi jobbar med dagarna i ända.

Nu kan du lyssna på hela programmet.



Ett svar till “Åkestam och Grusell snackar reklamradio i Kvällspasset”

  1. Nicke skriver:

    Intressant. En halvtimme kvar då.

Kommentera