Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Guldskriftseminariet för trendkänsliga

Nästa vecka är Guldäggsveckan. Då blir det seminarier, mingel och efterfester så att det står härliga till. Den som vill lära sig mer om sociala medier, varumärkessjälar och om reklamen måste ha ett budskap gör rätt i att bosätta sig på Rival vid Mariatorget i Stockholm under veckans tre första dagar.

För oss som älskar ord innebär Guldskriftseminariet med Christian Lander (bilden) marsipanrosen på tårtan. Han är kanadicken, bloggaren och – tydligen – fenomenet som med Stuff white people like får sina trendkänsliga läsare att sätta skrattet i halsen. Sveriges Reklamförbund och Citypaketet har fixat hit honom för att prata om… ja, det får bara du som kommer på onsdag 1 april klockan 15.00 veta. Alla seminarier under veckan är kostnadsfria, men det är ett måste att du anmäla dig. Typ här.

På torsdag kväll, den 2 april, är det Guldäggsgalan på Konserthuset i Stockholm. Please copy me kommer att följa prisutdelningen på plats, och lovar att rapportera flitigt och omgående.

***

Stuff white people like finns också i bokform – till priset av 127 riksdaler (hos Adlibris).

***

2008 gästade Sean Thompson, creative director på 180 Amsterdam, Guldskriftseminariet för att berätta om arbetet med Adidas-kampanjen Impossible is nothing. Please copy me visar reprisen här.



Kommentera