Imorgon efterlyser jag Bard i Resumé


Resumé har utsett en kvartett* värdig att under våren agera gästkrönikörer. Jag är en bland dem, och är nu framme vid min andra krönika av fem. Den första kan du läsa här. Den andra kan du läsa i Resumé på torsdag. De första fem meningarna kan du läsa redan här och nu:

Efter vinterkräksjukan är tävlingsfebern här. På lördag är det final i Melodifestivalen. Och om knappt tre veckor vankas Guldägget för landets reklamskapare. Det är ju spännande såklart. Synd bara att den senare är mer förutsägbar än en amerikansk deckare.

Alla meningar hittar du i morgondagens Resumé – i papperstidningen och på webben. Läs gärna då och låt kloka läsare där få reda på vad du tycker och tänker.

* Läs tidigare gästkrönikor
Ulrika Good: Reklambranschen i nöd och lust
Nina Åkestam: Fem löften i mitt överlevnadskit
Mattias Åkerberg: Varför är vi bara hälften så bra?
Niclas Strandh: Dags för reklamare att börja fildela
Ulrika Good: Konsten att förlama en copywriter
Nina Åkestam: "Färjan" – ett genialiskt haveri