Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Imorgon efterlyser jag Bard i Resumé


Resumé har utsett en kvartett* värdig att under våren agera gästkrönikörer. Jag är en bland dem, och är nu framme vid min andra krönika av fem. Den första kan du läsa här. Den andra kan du läsa i Resumé på torsdag. De första fem meningarna kan du läsa redan här och nu:

Efter vinterkräksjukan är tävlingsfebern här. På lördag är det final i Melodifestivalen. Och om knappt tre veckor vankas Guldägget för landets reklamskapare. Det är ju spännande såklart. Synd bara att den senare är mer förutsägbar än en amerikansk deckare.

Alla meningar hittar du i morgondagens Resumé – i papperstidningen och på webben. Läs gärna då och låt kloka läsare där få reda på vad du tycker och tänker.

* Läs tidigare gästkrönikor
Ulrika Good: Reklambranschen i nöd och lust
Nina Åkestam: Fem löften i mitt överlevnadskit
Mattias Åkerberg: Varför är vi bara hälften så bra?
Niclas Strandh: Dags för reklamare att börja fildela
Ulrika Good: Konsten att förlama en copywriter
Nina Åkestam: "Färjan" – ett genialiskt haveri



4 svar till “Imorgon efterlyser jag Bard i Resumé”

  1. Martin skriver:

    Glöm inte tävlingen 48h.

    Sveriges största reklamtävling för Studenter:)

  2. Mattias skriver:

    Martin: Nädå. Nu är den nämnd. För den som undrar: tävlingen avgörs 26-28 mars.

  3. niklas skriver:

    BestYet också nämnd?

  4. Mattias skriver:

    niklas: Ja. Nu. Här.

Kommentera