Pricka äggen: Design

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 109 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 2 april. Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2009 (värde 595 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 495 kronor). Varje dag under veckan kommer två kategorier i stöten att presenteras här på Please copy me. Lämna din röst som en kommentar under respektive inlägg. Tänk på att rösta utifrån hur du tror att juryn har röstat, inte nödvändigtvis på den du själv tycker förtjänar att belönas. Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 1 april klockan 23.59. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.

Nu: 3/12 Design Förpackningsdesign

Askul / Askul / Stockholm Design Lab / Läs mer >>

Blossa 08 / Pernod Ricard Nordic/V&S Group / BVD. Blidholm Vagnemark Design AB / Läs mer >>



Byredo Parfums
/ Byredo Parfums / Acne Art Department / Läs mer >>



GreenHeart
/ Sony Ericsson / No Picnic Packaging & Design / Läs mer >>




Kronovalls Vinslott; Tirage 1999
/ Åkesson Vin / Liedgren Design AB / Läs mer >>

Renée Voltaire / Renée Voltaire / Designkontoret Silver / Läs mer >>



Svegro
/ Svegro / Amore Systems AB / Läs mer >>



Trust in Lust
/ RFSU / King / Läs mer >>

***

3/12 Design Kommersiella miljöer



Bokbuss för Kiruna kommun
/ Kiruna kommun / TheyGraphics / Läs mer >>

BRIO Store / BRIO / U.D. Urban Design AB / Läs mer >>



Grafisk identitet i butik
/ Lindex / BAS Brand Identity / Läs mer >>

***

3/12 Design Visuell identitet

BRIO / BRIO / Planeta Design / Läs mer >>

Galleri Jonas Kleerup / Galleri Jonas Kleerup / Kurppa / Läs mer >>

Rodeo / Rodeo / Sandberg & Timonen / Läs mer >>

Skateboard / Röhsska Museet / Happy Forsman & Bodenfors / Läs mer >>



TV4-Gruppen och undervarumärkena
/ TV4-Gruppen / Ohlsonsmith / Läs mer >> 

***

Vilket av bidragen ovan tror du att juryn har valt att belöna med Guldägget? Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.

***

Rösta också på
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Interaktivt
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Utomhus
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam