Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Interaktivt

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 109 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 2 april. Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2009 (värde 595 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 495 kronor). Varje dag under veckan kommer två kategorier i stöten att presenteras här på Please copy me. Lämna din röst som en kommentar under respektive inlägg. Tänk på att rösta utifrån hur du tror att juryn har röstat, inte nödvändigtvis på den du själv tycker förtjänar att belönas. Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 1 april klockan 23.59. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.



Äntligen! 6/12 Interaktivt – Annonsering

Barometern / Playground Outdoor Equipment Stores / Åkestam Holst / Läs mer >>



Blocket Banner
/ Swedbank / Starring / Läs mer >>


Har du det som krävs?
/ Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>



Jazzathon
/ Stockholm Jazz och Bluesfestival / Garbergs Reklambyrå / Läs mer >>

***

Här är 6/12 Interaktivt – Övrig digital media

Peace on earth / Björn Borg / Farfar / Läs mer >>



Stefan the Swopper
/ Posten / Åkestam Holst / Läs mer >>


Telia – Our Song
/ Telia Sonera Sverige / Daddy / Läs mer >>

***

Här är 6/12 Interaktivt – Sajter

Bullrigastekontoret.nu / Telia Sonera Sverige / Daddy / Läs mer >>

Get out and play / Nokia / Farfar / Läs mer >>

Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm / Läs mer >>

Hej FRA / Fria Tidningen / Starring / Läs mer >>

In An ABSOLUT World / ABSOLUT VODKA / Great Works / Läs mer >>

Nationalencyklopedin / Nationalencyklopedin / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>

Sveriges skönaste dialekt 2008 / Sveriges Radio / Forsman & Bodenfors / Läs mer >>

***

Vilket av bidragen ovan tror du att juryn har valt att belöna med Guldägget? Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.

***

Rösta också på
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Utomhus
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam




27 svar till “Pricka äggen: Interaktivt”

  1. Robert skriver:

    Det kommer väl bara delas ut ett guldägg totalt i dom tre interaktiva kategorierna?

  2. Fredric skriver:

    Har du det som krävs?

  3. Nicke skriver:

    Stefan

  4. Mattias skriver:

    Robert: Tack för upplysningen. Jag utgick från hur kategorierna presenterades på Guldäggets webbplats, men inser att det blir mest rätt(vist) att presentera hela kategorin. Jag har också ändrat Design-kategorin.

  5. Aludd skriver:

    Peace on earth vinner!

  6. Annica skriver:

    Get out and play – Nokia (;

  7. Jakob skriver:

    Är "inget guldägg" ett alternativ? Isf tar jag det.

    Annars hoppas jag Blocket bannern vinner. Den är tamejfan genial i all sin enkelhet.

  8. Therese skriver:

    Sveriges skönaste dialekt 2008

  9. Jakob skriver:

    Inget guldägg är inget alternativ. Dom tänker på det som SM i reklam. Dvs någon vinner.

  10. Sofie skriver:

    Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm

  11. Desiré skriver:

    peace on earth.

  12. Björn Rydholm skriver:

    Björn Borg – peace on earth. Tycker att många är bra. Men Björn Borg sticker ut och gör något oförutsägbart.

  13. Omer Rosenbaum skriver:

    Absolut Absolut Design. Mest kreativ av alla, fast tycker jag att Stefan the Swopper är lycklig lokal adaptation.

  14. Emanuel Mankert skriver:

    Jag röstar på: Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm

  15. Peace on earth.

    Blir det inte lite knasigt i den här kategorin, tycker du? Att jämföra en banner med en hel sajt känns som att jämföra päron och ostron. Likadant i designkategorin, tycker jag.

  16. Josefine skriver:

    Försvarsmakten borde få ett ägg.

  17. Dan skriver:

    Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm

  18. d skriver:

    Peace on earth

  19. Hanna skriver:

    Posten

  20. Dan skriver:

    Har du det som krävs? / Försvarsmakten / DDB Stockholm

  21. Lindlund skriver:

    Har du det som krävs? Försvarsmakten, Acne Digital

    (visst ska det vara Acne Digital?).

  22. Mikael Carlsson skriver:

    Sveriges skönaste dialekt 2008.

  23. K Martin Dahl skriver:

    Försvarsmakten, har du det som krävs?

  24. Jonas Lindblad skriver:

    Jag lägger min röst på Nokia, "Get out and play", men jag håller en tumme för Stefan the Swopper.

  25. Dragan skriver:

    Stefa…

  26. Lindlund skriver:

    Har du det som krävs – Försvarsmakten, Acne Digital

Kommentera