Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: PR

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka in vilka bland de 109 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 2 april. Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2009 (värde 595 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 495 kronor). Varje dag under veckan kommer två kategorier i stöten att presenteras här på Please copy me. Lämna din röst som en kommentar under respektive inlägg. Tänk på att rösta utifrån hur du tror att juryn har röstat, inte nödvändigtvis på den du själv tycker förtjänar att belönas. Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 1 april klockan 23.59. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.


2/12 PR

Deception by Marlboro / A Non Smoking Generation / Agent Kommunikation / Läs mer >>

Gaisblomman / IFK Göteborg / ANR.BBDO / Läs mer >>



Göm dig.nu
/ Bonnier Carlsen / ESTER / Läs mer >>

Jorden runt på 80 hundralappar / Skoda / Prime PR AB / Läs mer >>



Presenter
/ Café Opera / DDB Stockholm / Läs mer >>

Snapas / V&S AB / Jungrelations / Läs mer >>

***

Vilket av bidragen ovan tror du att juryn har valt att belöna med Guldägget?
Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.

Rösta också på
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Interaktivt
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Utomhus
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: Direktreklam




31 svar till “Pricka äggen: PR”

  1. Jakob skriver:

    Deception by Marlboro

  2. Eric Lindesvärd skriver:

    Deception by Marlboro.

  3. Deception by Marlboro

  4. Helge skriver:

    Ja … "Deception by Marlboro"

  5. Therese skriver:

    Deception by Marlboro

  6. Aludd skriver:

    Göm dig.nu vinner!

  7. Paycheck skriver:

    Deception by Marlboro

  8. Björn Rydholm skriver:

    deception by Marlboro. Allt annat vore skandal!

  9. Styles by Tiles skriver:

    Deception by Marlboro

  10. Anjo skriver:

    ANR/gajsblomman

  11. deeped skriver:

    Deception by Marlboro vinner säkert även om jag har jävligt svårt att se att det skulle vara "PR" enligt någon sorts vettig avgränsning. Tycker Jorden Runt är mer PR

  12. Fredric skriver:

    Deception by Marlboro. Outstanding. Enligt alla.

  13. Josefine skriver:

    Jag tror på Göm dig.nu

  14. Emanuel Mankert skriver:

    jag röstar på: Deception by Marlboro / A Non Smoking Generation / Agent Kommunikation /

  15. Anonym skriver:

    Gaisblomman / IFK Göteborg / ANR.BBDO

  16. Desiré skriver:

    Deception by Marlboro

  17. Rille skriver:

    Deception by Marlboro

  18. Nicke skriver:

    Gaisblomman

  19. Lisa skriver:

    Deception by Marlboro

  20. L.E.J skriver:

    Deception by Marlboro

  21. Sofie skriver:

    Gaisblomman / IFK Göteborg / ANR.BBDO

  22. d skriver:

    gömdig.nu

  23. Hanna skriver:

    IFK Gbg

  24. Lindlund skriver:

    Jag tror på Gaisblomman.

  25. Dan skriver:

    Deception by Marlboro

  26. K Martin Dahl skriver:

    Deception by Marlboro / A Non Smoking Generation tar hem detta.

  27. Mikael Carlsson skriver:

    Deception by Marlboro.

  28. Jonas Lindblad skriver:

    Jag tror och hoppas på Ester och "Göm dig nu".

  29. Jonas Lindblad skriver:

    Jag hoppas och tror på Ester och "Göm dig nu", jag hatar "Gaisblomman" för att jag just är gaisare. Annars är det rätt schysst den med.

Kommentera