Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Titanägget

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 109 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 2 april. Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2009 (värde 595 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 495 kronor). Varje dag under veckan kommer två kategorier i stöten att presenteras här på Please copy me. Lämna din röst som en kommentar under respektive inlägg. Tänk på att rösta utifrån hur du tror att juryn har röstat, inte nödvändigtvis på den du själv tycker förtjänar att belönas. Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 1 april klockan 23.59. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.


Nytt, nytt, nytt! 12/12 Titanägget

Titanägget är en nyinstiftad kategori som "belönar nyskapande kommunikation som inspirerar människor både i och utanför branschen. Det tilldelas den som brutit konventioner och därigenom helt ny mark för hur företag och organisationer kan agera i samhället."

***

Vi vet att juryn i år kommer att dela ut ett (1) Titanägg. Vem tror du att de har valt att belöna?
Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.

***

Rösta också på
Pricka äggen: Guldskrift
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Interaktivt
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Utomhus
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam




23 svar till “Pricka äggen: Titanägget”

  1. d skriver:

    stefan the swopper

  2. Great Works – Absolut Vodka

  3. Aludd skriver:

    Peace on earth / Björn Borg / Farfar

  4. Aludd skriver:

    Peace on earth / Björn Borg / Farfar

  5. Therese skriver:

    Peace on earth – Björn Borg

  6. Emanuel Mankert skriver:

    Jag röstar på: Absolut Vodka / Great Works

  7. Anonym skriver:

    Peace on Earth hoppas jag på. Väldigt bra.

  8. Jakob skriver:

    Absolut / Great Works drömmer

  9. Dan skriver:

    Great Works – Absolut Vodka

  10. Peter A skriver:

    Vakna för McDonald´s.

    kanske världens mest nyskapande kampanj för ett så trist varumärke.

  11. Hanna skriver:

    Great works tror jag på!

  12. Mikael Carlsson skriver:

    Stefan the swopper.

  13. Sofie skriver:

    Absolut Vodka / Great works

  14. T skriver:

    Färjan

  15. Nicke skriver:

    Stefan

  16. Josefine skriver:

    Stefan the swopper

  17. K Martin Dahl skriver:

    Tror att detta går till:

    Det okända lidandet / Svenska FN-förbundet

  18. Björn Rydholm skriver:

    Absolut works

  19. Björn Rydholm skriver:

    Hjärnsläpp här på eftermiddagen.

    Absolut Vodka / Great works ska det ju stå.

  20. Lindlund skriver:

    Hm, det här var svårt. Kommer inte på någon klok gissning, men det vore kul om det gick till någon som jobbat bra i sociala medier.

  21. Desiré skriver:

    om världen är som den borde ska Färjan vinna.

  22. daniel skriver:

    Jag tippar på Färjan faktiskt.

Kommentera