Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen: Utomhus

Tävlingen Pricka äggen går ut på att pricka vilka bland de 109 nominerade bidragen som förvandlas till ett gyllene ägg den 2 april. Den som lyckas bäst vinner Guldäggsboken 2009 (värde 595 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 495 kronor). Varje dag under veckan kommer två kategorier i stöten att presenteras här på Please copy me. Lämna din röst som en kommentar under respektive inlägg. Tänk på att rösta utifrån hur du tror att juryn har röstat, inte nödvändigtvis på den du själv tycker förtjänar att belönas. Rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Tävlingen avslutas den 1 april klockan 23.59. Fullständiga tävlingsregler hittar du här.


Nu: 4/12 Utomhus

Begränsad upplaga / Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>

Big Tasty / Erland Cessan (McDonald’s Hamngatan) / DDB Stockholm / Läs mer >>



Det okända lidandet
/ Svenska FN-förbundet / Ogilvy / Läs mer >>


En glimt av Zlatan
/ Nike / Scholz & Friends Stockholm AB / Läs mer >>




Från singel till familj
/ Skoda Sverige / DDB Stockholm / Läs mer >>

Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann / Läs mer >>



Kina på NK
/ Nordiska Kompaniet / Lowe Brindfors / Läs mer >>

Mobilsurf / Telia Sonera / Storåkers McCann / Läs mer >>

Polarpriset / Polarpriset / Storåkers McCann / Läs mer >>

Provrum / Stockholm Quality Outlet / John Doe Worldwide / Läs mer >>

Skadereglering / Åhléns / King / Läs mer >>

***

Vilket av bidragen ovan tror du att juryn har valt att belöna med Guldägget?
Lämna din röst som en kommentar. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori.

***

Rösta också på
Pricka äggen: Tidningsannonsering
Pricka äggen: Media
Pricka äggen: Integrerat
Pricka äggen: Radio
Pricka äggen: Interaktivt
Pricka äggen: Reklamfilm
Pricka äggen: Design
Pricka äggen: PR
Pricka äggen: Direktreklam




29 svar till “Pricka äggen: Utomhus”

  1. Aludd skriver:

    Jag tror Begränsad upplaga eller Guldfisk vinner. Big Tasty gör sig bättre som annons. Nu blev det svårt, men jag tar NK Begränsad Upplaga!

  2. Eric Lindesvärd skriver:

    NK, Begränsad upplaga.

    Båda NK-kampanjerna är i en klass för sig, bra idéer och fantastisk finish. Men jag måste ju välja, så det blir den ovan.

  3. Nicke skriver:

    Eftersom FN-förbundet vunnit en massa guld i internationella tävlingar vore det konstigt om den inte vann i Guldägget också.

  4. Styles by Tiles skriver:

    Jag lägger min röst på "Kina". Genial i sin enkelhet.

  5. Björn Rydholm skriver:

    Nicke: har den? Då tror oxå jag att FN-förbundet vinner.

  6. Anjo skriver:

    Begränsad upplaga.

  7. Therese skriver:

    Svenska FN-förbundet

  8. Fredric skriver:

    Begränsad upplaga. Outstanding.

  9. deeped skriver:

    Jag hoppas på Zlatan eftersom det handlar om mer alternativ media än de andra. Men hello – när vann något nytänkande senast i Guldägget?

  10. Josefine skriver:

    Begränsad upplaga.

  11. Emanuel Mankert skriver:

    Jag röstar på: Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann /

  12. Anonym skriver:

    Jag röstar på: Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann

  13. Bob Dobalina skriver:

    NK, NK eller Guldfisken.

  14. Jakob skriver:

    Polarpriset

  15. Rille skriver:

    Det okända lidandet / Svenska FN-förbundet

  16. Lisa skriver:

    Det okända lidandet/ Svenska FN-förbundet tror jag på.

  17. Desiré skriver:

    Jag röstar på "en glimt av Zlatan" och vågar hoppas!!

  18. Sofie skriver:

    Jag röstar på: Guldfisk / UHU Sverige AB / Storåkers McCann

  19. Omer Rosenbaum skriver:

    En glimt av Zlatan. Inte så originalt men skapade nog diskutioner.

  20. CH skriver:

    Guldfisken. Det hörs ju på namnet.

  21. Magnus Jakobsson skriver:

    Skulle gissa att Ogilvy vinner. Svår att blunda för. Lite Toscani-varning på idén, dock. Men den här gången använde man åtminstone riktiga kläder.

  22. d skriver:

    Svenska FN-förbundet

  23. Hanna skriver:

    UHU Sverige AB

  24. Lindlund skriver:

    Nya Skoda Fabia

  25. Dan skriver:

    Svenska FN-förbundet

  26. K Martin Dahl skriver:

    Det okända lidandet.

  27. Mikael Carlsson skriver:

    Det okända lidandet.

  28. Jonas Lindblad skriver:

    NK, "Begränsad upplaga". Fantastisk idé, fantasiskt genomförande. Sedan gillar jag Big Tasty, men idéen gör sig bättre som annons.

Kommentera