Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Pricka äggen – vinn bok och Dagens Media!

Om tio dagar är det Guldägget. För 109 bidrag lever hoppet. Och nu börjar tävlingen där du kan briljera med din tur och skicklighet – och till på köpet vinna Guldäggsboken 2009 (värde 595 kronor) och en helårsprenumeration på Dagens Media (värde 2 495 kronor).

Uppdraget
I kategori för kategori ska du pricka det bidrag som du tror förvandlas till ett gyllene ägg den 2 april. Tänk på att rösta utifrån hur du tror att juryn har röstat, inte nödvändigtvis på den du själv tycker förtjänar att belönas.

Så här röstar du
För att vinna boken måste du ha röstat i samtliga 12 kategorier (Guldskrift och Titanägget medräknat) senast den 1 april klockan 23.59. Lämna din röst som en kommentar under respektive inlägg. Tänk på att rösta under riktigt namn eller känd pseudonym och att ALLTID ange en korrekt e-postadress (den kommer inte att visas på bloggen). Du får bara rösta på ETT av bidragen i varje kategori. Medlemmar i Guldäggets jurygrupper 2009 och anställda på Sveriges Reklamförbund får inte delta i tävlingen. Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Om två eller fler tävlande har samma antal rätt avgör lottning vem av den som vinner tävlingen. Vinnaren meddelas via e-post och här på Please copy me fredagen den 3 april.

Presentationsschemat
Varje dag under veckan kommer två kategorier i stöten att presenteras här på Please copy me. Schemat ser ut som följer:

25 mars: Direkt och PR
26 mars: Design och Utomhus
27 mars: Film och Interaktivt
28 mars: Radio och Integrerat
29 mars: Tidningsannonsering och Media
30 mars: Guldskrift
31 mars: Titanägget

Lycka till!




Kommentera