En rubrik så bra att den gör mig avundsjuk

Sommaren 2008 började iPhone att säljas i Sverige. Glädjen konkurrerade med irritationenen och förvåningen över att Telia fick ensam rätt till försäljning. Men nu är monopolet brutet, och Telenor och Halebop kunde den 20 mars 2009 erbjuda mobil-med-mera-mobilen till sina kunder. Reklambyrån Garbergs fick uppdraget att berätta för folket att iPhone nu finns i Telenor-butikerna. 

Copyn
Äntligen vår! Snart din.

Korta reflektioner
Ibland behöver det inte vara så svårt, så smart, så tillkrånglat. Det är det inte här, och det är därför jag gillar det. En kollega till mig skulle möjligen ha klyschbenämnt det här som "i gränslandet mellan simpelt och genialt" (det ligger nära sanningen, men som sagt mellan raderna: uttrycket får stå för henne). Jag tycker att tvetydigheten är skönt subtil och jag hyllar det halvt-om-halvt påtvingande "Snart din.". Det är snyggt jobbat att förmedla stolthet och köpsug i en-två-tre-FYRA ord. Och en rubrik som folk faktiskt snackar om. Heja!

Och självklart: Vad tycker du?