Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

I Resumé på torsdag: Hur vore det med ett Folkets Guldägg?

Nu har jag – äntligen! – skickat min tredje krönika till Resumé. Det innebär alltid ett rågat mått ångest med prefixet prestation-. På torsdag får du läsa och se om du håller med mig. Redan nu kan du värma upp med den första meningarna.

Det är fem timmar kvar. Jag sneddar över Hötorget, ser upp mot kvällens blå arena. Det är då jag inser att ingen bryr sig. Att Guldägget är ingenting för dem som skyndar förbi, köper en ros eller missar en buss. De har inte en tanke på att världens viktigaste tävling är ikväll, och de kunde inte bry sig mindre om det blir DDB eller ANR som vinner. Det är verkligen skit samma. Och egentligen är det inte så konstigt; Guldägget är en branschfest där vi klappar oss själva på axeln (appappapp, vänta ett slag innan du osäkrar din revolver).

Mina tidigare krönikor i Resumé
12/2: Varför är vi bara hälften så bra?
12/3: Mer Thorleifs och Bard i Guldägget



Kommentera