Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Inför Guldäggsgalan 2009

1500 tomma röda sammetsstolar. Konserthuset ekar tomt. Skenande trumpetmusik sprutar ur högtalarna. Utanför minglar den samlade reklambranschen. Om 15 minuter går den fyrtioåttonde Guldäggsgalan igång. Följ den här på Please copy me, via Twitter eller Guldsnack

***

Ester Stockholm är en många reklambyråer som hoppas ikväll. Efter fjolårets guldägg med Tyskungen i Direkt lever hoppet om en repris. I år är byrån nominerad med kampanjen Gömdig.nu i PR-kategorin. "Många tror på Marlboro, men jag tror vi vinner", säger Lotta Mellgren, art director på Ester Stockholm, under eftermiddagens solfika på byråns balkong på Regeringsgatan 111. I byråns foajé står Guldägget på pedistal. Hoppet om ett nytt lever. Ikväll vet vi.   

***

Har du ingen biljett? Dagens Media och Newsdesk är schyssta nog att direktsända Guldäggsgalan med start klockan 20.00. Det är första gången som reklambranschens största fest går att se live på nätet.

Klart jag vill följa direktsändningen av Guldäggsgalan!



Kommentera