Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Please copy me bevakar Guldägget

Världens viktigaste tävling har den kallats, Guldägget. Ikväll är kvällen. Då finns det inte längre någon återvändo, no more hysch-hysch och tisseltassel. Årets bästa kommunikation ska få sina ägg. På plats i det blåa Konserthuset i Stockholm finns 1500 kommunikatörer, reklamare, marknadsmänniskor och prisutdelare. Och Please copy me. Som ackrediterad bloggare kommer jag att rapportera direkt från cirkusmanagén och ge dig blixtsnabba ord och bilder från händelseförloppet.

Efter en solig rälsresa från Göteborg anländer jag om några minuter Stockholm Central, nästa Stockholm Central, som också är tågets slutstation. Vid min sida sitter Maria Häggman, guldäggsnominerad art director som de senaste åren arbetat på Shout, ANR BBDO och Valentin&Byhr. Under kvällen kommer hon att agera ackrediterad fotograf. Men först blir det strosande i Stockholm och eftermiddagsfika på Ester Stockholm. Senare ikväll pekar alla pilar mot fest på King. Med andra ord ser det ut att kunna bli en alldeles strålande dag.

Följ ord och bild från Guldäggsgalan här på Please copy me eller på Twitter. Prisutdelningen börjar klockan 20.00. Vi ses där. Eller här.



Kommentera