Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Ska du bara se en presentation i helgen – se den här.

www.theimpossiblepitch.com

Vad tycker du? Vad tänker du?

***

Läs också
Resumé: The Impossible Pitch blev Adidas TV



9 svar till “Ska du bara se en presentation i helgen – se den här.”

  1. MJ skriver:

    Jag gillar det.

    Det bästa är att dom har tid med sånt där. Herrejösses. Om jag hade det, så skulle jag explodera i fri kreativitet utan motstycke i modern tid. Det är lite som William S Burroughs sa när han såg en ung man med oförstörda vener; " Om jag var du, så skulle jag ha väldigt, väldigt kul."

  2. Jojo skriver:

    MJ: Ja, så kan man ju lägga fram det om man är lite avundsjuk. Erkänner villigt för egen del att jag är riktigt avundsjuk på hela denna grej från a till ö.

  3. MJ skriver:

    Avundsjuk? Nej, jag lyfter på hatten och tycker att det är bittert att jag själv inte har tid med sånt. Inget annat.

    Avundsjuka har jag då rakt inte tid med.

  4. G skriver:

    Visst är tidsaspekten viktig, är själv på en byrå med mycket snabba puckar. Men jag tror det är en inställningsfråga också. Tänker man att man inte har tid, så blir det så.

    Sen är det ju uppenbart att lösningen är framtagen för att passa Volontaiers filosofi. En filosofi som låter väldigt bra, men i verkligheten ändå bottnar i någon form av produkt.

  5. MJ skriver:

    G:

    Jag är helt av den uppfattningen. Men det har visat sig att med två kids och mer att göra än en medelstor amerikansk reklambyrå, så blir det inte så mycket tid över. Hur man än vrider och vänder på det. Men visst, vill man så går det alltid, så är det ju. Jag gillar volontaires "praktiska filosoferande", och ser fram emot den dag då det cashar in. Då kan man lyfta på hatten och tacka gudarna för att branschen rört sig åtminstone 3 centimeter framåt.

  6. Eric Lindesvärd skriver:

    Jo, men det är väl lite trevligt. Dom profilerar sig som individer och har fördel av det i jobbsökandet.

  7. Fredric skriver:

    Kul presentation. Och idén som sådan är bra. Sen är det bara en eller ett par av dem som är riktigt starka. Jag tänker på Big game och djuren. Resten når inte riktigt fram och då kan det uppfattas som kvantitet snarare än kvalitet. Men, som sagt, I like!

  8. Mike skriver:

    Tveksam till om idén funkar i praktiken. Vem orkar gå in och kolla på adidas-tv när det finns hundra gånger roligare saker att kolla på nätet? Tror inte ett skit på att "the audience is screaming for participation", de vill ha coola kläder och skor, that´s it. Tycker Volontaires tugg mest låter som nåt Nisse Tunebjer sa 1999.

  9. Anders W skriver:

    Grundkonceptet – Adidas TV – är bra men det känns inte så jättekreativt att hänga upp consumer participation på events som visas på nätet. Djuridén är rolig men inte utarbetad. The Perfect Beat är spännande produkutvecking. The Rainbow funkar egentligen bäst för Sony Bravia. Min favorit är Running for President – en dålig ordvits med många politiska sairpoäng att vinna och som funkar hela vägen, om än inte till det riktiga Vita Huset.

Kommentera