Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Jag vill veta vad som händer på andra sidan stan

Idag publicerar Resumé min krönika om lika bär och svennebananer. Slutsatsen är att vi som jobbar med reklam borde bli bättre på att förstå människor – och bredda våra perspektiv. Det betyder inte att vi måste sluta träffa branschkollegor och prata reklam. Däremot får vi ju inte fastna i våra kvarter. Stan är stor och spännande. Ut och upptäck!

Läs hela krönikan
Jag vill veta vad som händer på andra sidan stan



7 svar till “Jag vill veta vad som händer på andra sidan stan”

  1. Thomas skriver:

    Intressant och stabil krönika i vanlig ordning (resume). Får också passa på att ge dig ett litet plus i kanten för bloggen. Belyser en hel del som inspirerar och öppnar dörrar. Keep it up!

  2. det räcker med att gå till liseberg. ta med dig hela byrån och gå dit någon dag. eller gå ner till nordstan, härligt! eller varför inte Ikea? eller vad brukar ni göra tillsammans på byrån när ni har teambildande aktiviteter? gör något folkligt nästa gång. vi ska i alla fall gå till liseberg!

  3. jonas skriver:

    ja, man kan nog ändra beteendet och öka förståelsen brutalt av ett sporadiskt besök där den "vanliga" massan befinner sig.

    jag tror det är en toppenlösning!

  4. Gustav skriver:

    Att se sig själv som mindre svennebananig bara för att man jobbar med reklam är konstigt. Många reklamare har barn och villa och åker till sommarland på utflykt. Reklam är ditt yrke, inte hela din personlighet. Sorgligt nog verkar många tro motsatsen.

  5. Mattias skriver:

    Thomas: Tack för ditt beröm. Jag försöker hålla stilen.

    gustaf från miami: Jag ska se till att vi gör någonting skapligt folkligt nästa gång vi gör någon teambildande. Det borde fler göra, rent naturligt (som jonas föreslår), inte som "ett besök i målgruppen".

    Gustav: Du har helt rätt. Egentligen borde det inte vara särskilt svårt. Jag tror på en balans mellan de båda "världarna".

  6. jonas skriver:

    jag var ironisk. jag är inte så naiv så jag tror att "det räcker" att gå till liseberg med kollegorna.

    det är nog djupare än så

  7. Mattias skriver:

    jonas: Jag anade att du var rätt ironisk. Svårt det där.

Kommentera