Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Plötsligt känns alla andra ord fattiga

Så bra, så bra att ingenting mer behöver sägas.

Uppdragsgivare: BC Lung Associations
Reklambyrå: TBWA Vancouver
Creative director: Paul Little
Copywriter: Paul Little
Art director: Angela Sung, John Williamson

Vad tycker du?



19 svar till “Plötsligt känns alla andra ord fattiga”

  1. Matto skriver:

    Håller med Ulrika och Ulrika; ruggigt bra.

  2. Linkan skriver:

    Oh, snyggt.

  3. Pontus skriver:

    Så fantastiskt enkelt, och därför så fantastiskt bra.

  4. Klaus skriver:

    Vilken bra blogg du har. VArför har jag inte hittat hit tidigare?

    Hamnar direkt i min RSS-läsare.

    /Klaus

  5. Karina skriver:

    På norsk: steinbra.

  6. Eric Lindesvärd skriver:

    Nä, det räcker så.

  7. Fredric skriver:

    Stort. Min favorit är: pic3.asp” rel=”nofollow”>http://www.ogilvyindia.com/work/cancerpic3.asp

    Den är absolut bäst, alla kategorier.

  8. Nicke skriver:

    Så sant. Så bra.

  9. Ludde skriver:

    Känns lite som klassikern "Cancer cures smoking".

  10. Ludde skriver:

    Oops. Det var jag tydligen inte först med.

  11. Per T skriver:

    Det är såna här grejer som gör att jag vill byta yrke och bli – tja, kanske stenhuggare? Sååå bra!

    En gissningslek: hur lätt var det att få igenom lösningen hos kunden? Skulle du lyckas?

  12. jacob skriver:

    jäsiken vad bra! wow! 😀

  13. Camilla skriver:

    Det är så vackert att man vill gråta. Reklam i sin ädlaste form.

  14. Anonym skriver:

    Fantastisk. Lär ju få veta allt när det händer… Nu ska jag ta ett bloss på balkongen.

  15. Anna skriver:

    Så himla bra!

Kommentera