Superlimmet som tvingar dig ta ställning

Reklamkampanjer som får applåder från alla håll är egentligen rätt ointressanta. Säkert vassa, kreativa, kommunikativa, visst… men fortfarande tämligen ointressanta. Då är det roligare med kampanjer som gör oss oense. Som den här. Med payoffen Welcome back och nostalgiska jätteleksaker vill DDB Milano få oss folk att köpa limmet Loctite Super Attak. Kampanjen har fått många att ropa Bravo! Excellente! Magnifico! Splendido! Det här kommer vinna i Cannes!, medan andra utan att lyfta på ögonbrynen bläddrar vidare. Snart är det din tur att ta ställning.

Annonserna

Korta reflektioner
Jag går inte i taket av de här annonserna. Och medan andra får glädjefnatt blir jag mest orolig. För jag känner mycket lite. Har jag tappat mitt hjärta? Förmodligen inte. Jag tycker bara inte att det här är så översvallande fantastiskt. Det träffar mig inte. Okej, det är ett fint grepp för att kommunicera innebörden av en flaska lim, men nä, nä, nä, tyvärr. Och bättre än så kan jag inte förklara det.

Vad tycker du? Jubel eller jaha?