Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR

Reklambyrån Cumminsnitro skapade världens bästa kampanj för världens bästa jobb, och kröntes till kungar av Cannes under festivalens första prisutdelningskväll; den vida omtalade kampanjen vann Grand Prix i både Direct- och PR-kategorin (!). Göteborgsbyråerna Goss och ANR BBDO kammade hem tre brons till Sverige. Gigantgrattis! 

DIRECT LIONS

Kampanj Best job in the world Uppdragsgivare Tourism Queensland Reklambyrå Cumminsnitro Land Australien
Läs mer om kampanjen


BRONS Kampanj Uteliggarkuvertet Uppdragsgivare Göteborgs Räddningsmission Reklambyrå Goss Se bidraget
BRONS Kampanj P-botskonverteraren Uppdragsgivare Sportspec Reklambyrå Goss Se bidraget

 
***

PROMO LIONS

Kampanj Yubari Uppdragsgivare Yubari Resort Reklambyrå Beacon Communications Land Japan
Läs mer om kampanjen


BRONS Kampanj
Gaisblomman Uppdragsgivare IFK Göteborg Reklambyrå ANR BBDO Se bidraget

***

PR LIONS



Kampanj Best job in the world Uppdragsgivare Tourism Queensland Reklambyrå Cumminsnitro Land Australien
Läs mer om kampanjen

Vilken av dessa kampanjer önskar du mest att du hade gjort?



3 svar till “Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR”

  1. Fredric skriver:

    Best job in the world. Så klockren, så underbar. Att komma på den idén och få jobba ut den i alla möjliga kanaler skulle vara Nirvana. All cred till dem.

  2. Camilla skriver:

    Best job in the world är en once in a lifetime campaign. Är även sjukt förtjust i P-botskonverteraren – genialt!

  3. Anna skriver:

    Best job in the world. :-) Så mycket glädje!

Kommentera