Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR

Reklambyrån Cumminsnitro skapade världens bästa kampanj för världens bästa jobb, och kröntes till kungar av Cannes under festivalens första prisutdelningskväll; den vida omtalade kampanjen vann Grand Prix i både Direct- och PR-kategorin (!). Göteborgsbyråerna Goss och ANR BBDO kammade hem tre brons till Sverige. Gigantgrattis! 

DIRECT LIONS

Kampanj Best job in the world Uppdragsgivare Tourism Queensland Reklambyrå Cumminsnitro Land Australien
Läs mer om kampanjen


BRONS Kampanj Uteliggarkuvertet Uppdragsgivare Göteborgs Räddningsmission Reklambyrå Goss Se bidraget
BRONS Kampanj P-botskonverteraren Uppdragsgivare Sportspec Reklambyrå Goss Se bidraget

 
***

PROMO LIONS

Kampanj Yubari Uppdragsgivare Yubari Resort Reklambyrå Beacon Communications Land Japan
Läs mer om kampanjen


BRONS Kampanj
Gaisblomman Uppdragsgivare IFK Göteborg Reklambyrå ANR BBDO Se bidraget

***

PR LIONS



Kampanj Best job in the world Uppdragsgivare Tourism Queensland Reklambyrå Cumminsnitro Land Australien
Läs mer om kampanjen

Vilken av dessa kampanjer önskar du mest att du hade gjort?



3 svar till “Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR”

  1. Fredric skriver:

    Best job in the world. Så klockren, så underbar. Att komma på den idén och få jobba ut den i alla möjliga kanaler skulle vara Nirvana. All cred till dem.

  2. Camilla skriver:

    Best job in the world är en once in a lifetime campaign. Är även sjukt förtjust i P-botskonverteraren – genialt!

  3. Anna skriver:

    Best job in the world. 🙂 Så mycket glädje!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *