Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Outdoor, Media och Radio

Okej, Australien – i form av Cumminsnitro regerade Cannes Lions’ första kväll. Men under tisdagen tog nätverksbyråer från Sydafrika och Japan plats på tronen. TBWAHuntLascaris och Network BBDO, både med adress Johannesburg, knep varsitt Grand Prix. För svensk del: Ogilvy mottog ett guldlejon för Svenska FN-förbundet-kampanjen. Starkt!    

OUTDOOR LIONS

Kampanj Trillion dollar campaign Uppdragsgivare The Zimbabwean Newspaper Reklambyrå TBWAHuntLascaris Johannesburg Land Sydafrika
Läs mer om kampanjen


GULD Kampanj Georgien Uppdragsgivare Svenska FN-förbundet Reklambyrå Ogilvy Se kampanjen

***

MEDIA LIONS

Kampanj Kit Kat Mail Uppdragsgivare Nestlé Reklambyrå JWT Japan Land Japan
Läs mer om kampanjen

***

RADIO LIONS



Kampanj Dancer, Dog, Ferret Uppdragsgivare Virgin Atlantic Reklambyrå NetworK BBDO Johannesburg Land Sydafrika
Läs mer om kampanjen (och lyssna på radiospottarna)

Vilken av dessa kampanjer önskar du mest att du hade gjort?

***

Läs också
Please copy me: Cannes Lions 2009: Här är Grand Prix-vinnarna i Direct, Promo och PR



Kommentera