Glutenfria Bard löser världsproblemen

Bard’s Beer är en amerikansk – det har du redan räknat ut – öltillverkare. Nyligen lanserade de landets första glutenfria ölsort, maxad med durramalt (malted sorghum). Reklambyrån Hunt Adkins fick uppdraget att göra rubbet: printannonser, förpackningsdesign, butikskommunikation och webbsajt. Insikten som de landade i: ingen ska tvingas avstå från att lösa världsproblemen över en öl. Resultatet blev lååånga textannonser. Här är en:

Copyn
Rubrik: When you’re interviewing for a job and you get the old "What’s your greatest weakness?" question, how do you respond?

Do you go with the "I just work to darn hard approach? Or maybe the "I cause my fellow employees to weep with despair when they see how superior my skills are" response is more your style. Or maybe you furl your brow and strike your best deep-in-thought pose for a full ninety seconds before finally shaking your head and saying, "I’m sorry, but I cannot ansvwer you query because I am utterly without weakness." But it seems to me that this question is really about discovering a self-possessed champion of the truth. So I always go with the "I’m lazy, procrastinating ex-con who steals office supplies, spreads computer viruses and exploits loopholes in the expense reimbursement system."

Korta reflektioner
Jag hittade den här kampanjen hos Ads of the world. Där säger signaturen Kilkenny: I can’t remember the last time an ad made me laugh out loud. Oh wait, it when I read this campaign. Amazing copy. Jag har ingenting att tillägga. I rest my case.

Vad tycker du?

***

Arbetsgruppen
Reklambyrå: Hunt Adkins, Minneapolis, USA
Creative director / copywriter: Doug Adkins
Art director: Briana Auel
Fotograf: Curtis Johnson

www.bardsbeer.com

***

Läs också
Please copy me: Probably årets bästa reklamfilm (hittills)
Please copy me: Ibland känns texten överflödig
Please copy me: Carlsberg knockar Spendrups i sommar



Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *