Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Hur långt sträcker sig DIN kreativitet?

Den här kampanjen för Panamericana School of Art and Design får mig att bli lite kär (jo, tack, jag vet, jag är inte klok). På ett smart, relevant och lekfullt sätt lyckas Sao Paulo-byrån AlmapBBDO visa att alla människor överallt är kreativa – och ge dem en chans att visa det. Det hela bygger på tre superenkla mönster med X och O och T. Tillsammans och var för sig öppnar de en hel värld att möjligheter.

Annonserna (som för övrigt funkar alldeles ypperligt att skriva ut och själv fortsätta att kreera på)

Klicka på annonserna för större bild.

Och casefilmen

Vad tycker du?

via Toxel.com



3 svar till “Hur långt sträcker sig DIN kreativitet?”

  1. Britta skriver:

    Jag gillar den för att den vänder sig till och tilltalar en enormt stor massa, inte bara den tilltänkta målgruppen. Bygga varumärke och allt det där.

  2. Britta skriver:

    …och sedan blir man ju sjukt sugen på att klottra :)

  3. Eric Lindesvärd skriver:

    Skönt, särskilt för oss som gillar att tänka visuellt.

Kommentera