Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

"Advertising changes the perception of everything" – premiär för Art & Copy

Vi är inte bortskämda med dokumentärer om reklam vill jag lova. Men snart så – fredagen den 21 augusti – är det världspremiär för Art & Copy, en film om reklam, kreativitet och inspiration. Här möter du närmast legendiska reklamskapare som George LoisDan WiedenLee Clow och Jeff Goodby. De berättar om 1960-talets kreativa revolution, hur de gjorde kampanjer för det mesta från bilar till presidenter, och hur de inte sällan kände våndan över att aldrig veta varifrån morgondagens idéer skulle komma ifrån. Eller ens om.

Trailer för Art & Copy

www.artandcopyfilm.com



Ett svar till “"Advertising changes the perception of everything" – premiär för Art & Copy”

  1. Per skriver:

    Nu börjar man längta extra mycket efter fredagen :)

Kommentera