Filip Nilsson: "En halv sekund är hela skillnaden"

»Det finns en massa paralleller mellan elitidrottare och reklamfolk: Det krävs att man är rätt knäpp, lägger jävligt mycket energi på något andra tycker är onödigt och att man är mycket tävlingsmänniska. Många kan springa hundra meter på 10,5 och så finns det kanske tre fyra stycken som gör det under tio sekunder. Skillnaden är en halv sekund, men det är hela skillnaden och de personerna skapar hela uppmärksamheten. Precis sådan är reklambranschen.«
– Filip Nilsson, cd, Forsman & Bodenfors

Citatet finns att hitta bland hundratals andra citat om reklam, kommunikation och kreativitet i Reklambibeln. Boken är författad av Christer Wiklander och Jack Hansen. Just nu pågår arbetet med en uppföljare.

***

Läs också
Please copy me intervjuar Filip Nilsson (mars 2007)
Write said Fred: Ettor och nollor



5 svar till “Filip Nilsson: "En halv sekund är hela skillnaden"”

  1. Fredric skriver:

    Mycket intressant. Och sant. Jag skrev själv en postning igår om att vara först, där jag berör Filips citat.

  2. Mattias skriver:

    Fredric: Lustigt sammanträffande! Jag intygar att jag inte läst din postning när jag hittade det här citatet. Men nu har jag läst och kommenterat hos dig.

    Om du hade berättat om din senaste postning på Twitter hade jag upptäckt den ännu fortare 😉

  3. Mattias skriver:

    … vilket jag nu ser att du gjort tre minuter före det att jag uppmanat dig till det här. Sammanträffande?

  4. Fredric skriver:

    Jag hatar att komma sist. 🙂 Det här blev ju stor humor.

  5. Nils skriver:

    Ah dessa reklamare, de har så höga tankar om sig själva. Kom ner till jorden, tack.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *