Till dig som såg mig på Pecha Kucha,

och kanske besöker den här bloggen för första gången: kul att du hittat hit. Jag tänker se till att du snabbare hittar rätt bland de närmare 700 inläggen. Nu kör vi:

(Har du hamnat fel? Kanske ska du läsa inlägget Till dig som INTE såg mig på Pecha Kucha istället.)

Okej. Om du letar efter handfasta skrivtips: sluta leta nu, och börja läsa här:
Så skriver du reklamtexter som folk vill läsa (och kan förstå)
Här lär du dig att skriva för webben
– Tänk på detta när du gör en intervju

Om Gud tycker det är okej att vi börjar meningar med "Och", om varför punkten springer och om det är okej att skriva "logotype" kan du läsa ett och annat om här:
Och vad säger Gud om saken?
Varför springer punkten?
För sista gången: logotyp!

Kanske vill du hellre läsa mina intervjuer i Copywritermötet. De finns här: Lasse Collin, Filip Nilsson, Göran Åkestam och Björn Schumacher (bilden). Under hösten räknar jag med att hinna göra en femte intervju. Med vem får du se.

I Copypanelen sitter tjugo av landets copywriters och berättar med ojämna mellanrum om skrivkramp, kreativitet och övertid. Läs deras svar här:
#5: Varför är du copywriter?
#4: Vad kräver kreativiteten?
#3: Reklam – en bedömningssport?
#2: Går du hem vid fem?
#1: Skillnaden copy / ad
#0: Copypanelen presenterar sig

Det är en början. Hoppas att du gillar bloggen. Kommentera gärna. Och följ mig på Twitter. Vi hörs. 



5 svar till “Till dig som såg mig på Pecha Kucha,”

  1. evelina skriver:

    Bravissimo! Snyggt jobbat igår.

  2. Mattias skriver:

    evelina: tack, tack. Och tack detsamma. vi ser till att ses inom kort, tycker jag. hörs på mejlen.

  3. Om jag såg dig igår, och inte är på bloggen för första gången – vad ska jag läsa då? Gimme somethin! =)

  4. evelina skriver:

    Det gör vi. Trevlig helg, Mattias!

  5. Utblickaren skriver:

    Ja, jag var på Pecha Kucha (är det pitch:a man menar, har inte kollat google translate än…) Tycke iallafall du gjorde en bra pitch för din blogg. Lycka till med copyrightandet.
    /Utblickaren

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *