Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Här är nyckeln till framgång

thekey
Klyschigt? Lite. Sant? Ah.

via The Planning Lab



4 svar till “Här är nyckeln till framgång”

  1. Fredric skriver:

    It’s all about big ideas.
    (David Ogilvy)

  2. Linus skriver:

    Hm… Nja. Lite i så fall. Det finns många nycklar till framgång. Själv brukar jag säga att den största missuppfattningen är att innovation föder framgång. Det är inte sant. Det är exploatering som föder framgång, traditionell som innovativ.

    Om jag fick plocka isär det här påståendet med caring/not caring så skulle jag faktiskt hellre vilja säga:
    ”One key to success is caring.” Att inte bry sig är sällan en framgångsfaktor…

    Men, precis som med allt så finns ingen mirakelmedicin till framgång. Väl illustrerat här: http://bit.ly/9EtHY (Om än något mindre grafiskt tilltalande än din bild Mattias… ;D )

  3. Fredric skriver:

    Varför är Twitter länkat till kommentarsfältet? Eller varför upplever jag det som att komma in i ett gammalt förråd med saker överallt?

  4. Eric Lindesvärd skriver:

    Det där känns mycket aktuellt för mig, även om det såklart är en universell sanning. Att bry sig utan att vara inställsam. Ett bra sätt att bry sig tror jag är att bjuda in människor till deltagande. Och då menar jag inte Facebookgrupper.

    DIY är ett sätt. Varumärket tillhandahåller byggstenarna som sedan används för att forma den färdiga produkten. Att uppmuntra till experimenterande och utforskande är ett generöst förhållningssätt till mötet med konsumenten.

    Ikea gör på sätt och vis detta, men då är det med syfte att få ner priset. Kan man göra det så attraktivt att det går att höja priserna? Kanske om man tillverkar möbeldelar som går att sätta samman på många olika sätt.

    Här är ett intressant exempel som vår planner plockade fram: http://www.iartistlondon.com/products/ihirst

Kommentera