Det här är Please copy me – en blogg om konsten att skriva reklam. Eller snarare, det var en blogg. Jag startade den i augusti 2006. Sex år senare valde jag att lägga ner den. Det hann bli över 1 300 inlägg, och vartenda ett finns kvar här. Eftersom vi nu har stöpt om den i en annan form kan det hända att bilder, filmer och texter ser något annorlunda ut. Hoppas att det är lugnt.

Nu går Copywritermötet i repris (och är lätt att bläddra i)

HELGLÄSNING. Du som har följt den här bloggen från första början vet att jag tidigt började intervjua landets främsta reklamskribenter. Du som kommit till senare vet det nu. Lasse Collin, Filip Nilsson, Göran Åkestam och Björn Schumacher levererar i dessa intervjuer en krös kloka tankar om reklam, kommunikation och kreativitet. Please copy me levererar nu de fyra intervjuerna i en bläddringsbar pdf, som du kan ladda ner, skriva ut och läsa varhelst du känner för.

Framöver kommer Please copy me att göra ytterligare en intervju i serien Copywritermötet. Med vem, ja det får du se.

Läs också
Please copy me: Reklamhistoriskt (1960-talet): När kungen hette Leon
Please copy me: Reklamhistoriskt (1950-talet): Då svensk reklam ännu gick i sina barnskor
Please copy me: Reklamhistoriskt: Ett slags avstamp



Kommentera